بیسکویتهای نوروزی


رویال آیسینگ بهترین گزینه برای تزئین بیسکویته و شوگر کوکی بهترین بیسکویت برای تزئین شدنه! ممکنه که طعم شوگر کوکیز میون بیسکویتها بهترین نباشه اما به دلیل اینکه توی فر تغییر شکل نمیده و پف نمیکنه و وا نمیره ، بهترین نوع بیسکویت برای تزئین کردن و یا قالب زدن به حساب میاد. البته بيسكويت زنجبيلي هم همینطوره که بعدها آموزش میدم . و اگه دوست دارید بدونید خوشمزه ترین بیسکویت براي تزئين کدومشه باید بگم کوکی پرس کوکیز از نظر من و اطرافیانم بهترین به حساب میاد. درست در آوردن شوگر کوکیز دنگ و فنگ داره. من یه رسپی خیلی خوب ازش واستون گذاشته بودم که حتما تا الان درست کردید. اگه قلبهاتون فرمشون رو حفظ کردند و مزه اش رو هم دوست داشتید پس به همون رسپی بسنده کنید. من سه تا رسپی جدید از شوگر کوکیز رو تو این هفته امتحان کردم و یکیش که از همه اش پر دردسر تر بود از همه اش خوشمزه تر شد!!! ( دونه دونه یکی در میون همه اش رو خوردم تا ببینم کدومش خوشمزه تر شده!) اون رسپی مقدار کره رو دو برابر کرده بود و بیسکویتها بسیار ترد و خوشمزه شدند ولی پدرم در اومد و 4 ساعت گرفتارش بودم تا درستشون کردم آخه باید خمیر رو بذاری توی یخچال و بعد پهنش کنی و بذاری توی یخچال و بعد قالب بزنی و بذاری توی یخچال و تازه همه اش 8 تا بیسکویت درست کردی!!! خلاصه رسپی وحشتناکی بود ولی خیلی خوشمزه میشه. من اون 3 تا رسپی دیگه رو پست نمیکنم چون به درد حرفه ای ها میخوره و شخصا همون یکی که قبلا یاد گرفتید رو توصیه میکنم که تقریبا کیفیتش تضمینیه.




پس بیسکویتها رو درست کنید و بذارید کاملا سرد بشه. اگه میخواید فرداش تزئینش کنید باید حتما توی ظرف در بسته یا توی پلاستیک گره زده نگهداری کنید که رطوبت کاملا طعمش رو خراب میکنه. آیسینگتون رو هم با یک سفیده تخم مرغ مطابق دستور درست کنید.



آیسینگ رو در قیف بریزید و قیف رو کمی از بیسکویت فاصله داده و فشار بدید و بیسکویت رو دور گیری کنید. پس توجه دارید که آیسینگ باید کاملا غلیظ باشه. یعنی مقدار پودر شکرش رو سرخود کم نکنید. آیسینگ بیسش شکره و مهم نیست که بیسکویتهاتون رو بیش از حد شیرین میکنه. بعدا با قهوه تلخ یا چای بخوریدش!!! من عکسهای مرحله دورگیری رو واستون کنار هم گذاشتم تا متوجه بشید که باید چیکار کنید. در تصویر میبینید که من قیف رو بالاتر از بیسکویت گرفتم. اینطوری راحت آیسینگ دور تا دور بیسکویت قرار میگیره. در آخر که دارید به جایی که دورگیری بیسکویت رو شروع کرده بودید میرسید فاصله قیف تا بیسکویت رو کم کنید و بعد ابتدا رو به انتها بچسبونید






حالا باید قاشق قاشق (نصف قاشق چای خوری) توی آیسینگ آب بریزید تا روان بشه. زمانی به روانی مناسب میرسید که وقتی با قاشق یک ربان توی ظرف آيسينگ میکشید بین 5 تا 10 ثانیه ربان آيسينگي توی ظرف آیسینگ محو بشه. بعد آيسينگ رو توی بطری پلاستیکی سس بریزید. باید مطمئن شید که آیسینگ دورگیری کمي سفت شده. بعد شروع به پر کردن بیسکویت کنید. اینکار رو بهش flooding فلودینگ میگن. و اون آیسینگ دورگیری مثل یک سد عمل میکنه و آیسینگ روان شده رو توی محدوده نگه میداره.




با خلال دندون آیسینگ رو در تمام نواحی پخش کنید. ظرف حاوی خلال دندون رو کنار دستتون داشته باشید چون خیلی باهاش کار دارید. بیسکویت رو تکون بدید تا سطحش صاف بشه




بعد از اینکه آیسینگ روی بیسکویت کاملا خشک شد میتونید طراحی روش رو شروع کنید. وقتی میگم کاملا خشک یعنی کـــــــــــــــــــــــــــــــاملا خشک! وگرنه رنگها توی هم نفوذ میکنند. مخصوصا رنگهای تیره ای مثل سیاه و قهوه ای و و یا قرمز.

برای اجرای طرح باید از آیسینگ غلیظ استفاده کنید. 
و این مرحله رو هم باید بذارید کاملا خشک بشه.




من تنگ ماهی عید رو روی بیسکویتها کار کردم. پس توی کار رو با رنگ آبی با شیوه فلودینگ پر کردم. اینطوری بعد از خشک شدن یک سطح صاف و زیبا خواهید داشت. زوایای کوچیک رو با خلال دندون آیسینگ رو توش بکشید تا پر بشه




بعد با رنگ قرمز توی ماهی ها رو پر کردم. پس تمام نواحی که باید پر بشن باید از آیسینگ رقیق استفاده کنید و دور گیریها رو با آیسینگ غلیظ




آیسینگ باید حد اقل 24 ساعت بمونه تا کاملا خشک بشه. و راستی هنگام کار برای اینکه رویال آیسینگ سریع خشک میشه روی ظرف رو با دستمال مرطوب بپوشونید




من چند مدل ماهی گلی فانتزی هم کار کردم




این دفعه روی بیسکویت طرح ماهی رو کشیدم و بعد با سفید دور بیسکویت رو کار کردم و گذاشتم خشک شدند




بعد با شیوه فلودینگ ماهی ها رو تکمیل کردم




توی همه بیسکویتهام این ماهی ها رو از همه بیشتر دوست دارم چون خیلی خوشگل میخندند




و البته موزیانه!!!




و یا یک ماهی تنهای خفن




یه نکته هم بگم که دور گیری ها باید کلفت باشه نه ظریف!






چون بعدا که با آیسینگ رقیق پر میشه مقدار زیادیش از دو طرف پوشیده میشه و كادر رو تقریبا از بین میبره






و این هم یک ماهی تنها در تنگی کوچک سر سفره هفت سین!






عید بی سبزه نمیشه! من برای سبزه ها از دورگیری استفاده نکردم چون میخواستم کاملا سبز باشه




بعد از اینکه خشک شد به سادگی فضای بینش رو با قرمز پر کردم




و باز بعد که خشک شد پاپیون رو بکشید




و حاجی فیروز ورژن بیسکوییتی!








ارباب خودم.....






و تخم مرغ رنگی های نوروز...








و صد البته ببر سال 89









تخم مرغها رو به سلیقه خودتون رنگ کنید. 





بعد که بیسکویتها کاملا خشک شد میتونید توی ظرف در بسته نگهداری کنید تا مهمون بیاد و یا میتونید بیسکویتهاتون رو به کسانی که خیلی دوستشون دارید هدیه بدید. برای بسته بندیش هم من از کیسه های کوچیک استفاده کردم و کیسه ها رو با روبانهای رنگی بستم




این کیسه ها رو میتونید از پلاستیک فروشیها در سایزهای مختلف خریداری کنید. رنگ ربان رو متناسب با رنگهای روی بیسکویت انتخاب کنید




بعد که همه بیسکویتها رو بسته بندی کردید توی جعبه های کادویی خیلی خوشگل بچینیدشون و سریعا هدیه بدید قبل از اینکه خودتون همه شون رو بخورید






درست کردن بیسکویتها خسته کننده است ، تزئین کردنشون وقت گیره اما قسمت هدیه دادنش خیلی لذت بخشه. وقتی قیافه ذوق زده دوستانتون رو میبینید همه خستگیش از تنتون بیرون میره!

درمورد طعمش هم بگم که بیسکویتهاش خوشمزه است ( هم در حین ساخت و بعد در حین تزئین مرتب دهنم کار میکرد!) اما آیسینگ بعد از خشک شدن تبدیل به قند میشه و طعم بیسکویت رو شیرینتر از قبل میکنه و حتما باید با یه نوشیدنی تلخ سرو بشه.

در ضمن فراموش نشه که اجازه ندید بچه ها زیاد از این بیسکویتها بخورند چون سفیده تخم مرغ خام توش به کار رفته .... و خلاصه بیشتر از 10 تا در روز نخورند :p
 سال نو همگی مبارک!
Print Friendly and PDF