اوردور بادمجان


اوردور از نام فرانسوی hors d' oeuvres به معنی پیش غذا گرفته شده. اوردورها رو می تونید کنار main course یا غذای اصلی سرو کنید. من اوردورها رو به غذای اصلی ترجبح میدم و خودم رو بیشتر با اونها سیر میکنم. اوردوری که امروز درست کردم eggplant appetizer نام داره که رسپی اون رو از سایت Laylita’s Recepies گرفتم.

اگه شما هم مثل من به healthy living یا سالم زندگی کردن اهمیت میدید از این غذا لذت می برید چون توش از روغن اسنفاده نشده, کالری پایینی داره, از سبزیجات تهیه شده و از همه مهمتر توش سیر داره که برای سلامتی مفیده!


1 عدد بادمجان

3 عدد گوجه فرنگی

1 حبه سیر

½ لیوان پنیر

نمک و فلفل

(من روغن و سس مایونز رو از دستور حذف کردم شما میتونید اضافه کنید)



سبزیجات را حلقه ای می بریم


بادمجانها را نمك زده اجازه ميدهيم نيم ساعت بماند سپس با دستمال خشك كرده  و کباب می کنیم (شما می توانید در روغن سرخ کنید. من علاقه ای به روغن زیادی در غذا ندارم)


حلقه های بادمجان را در ظرف می چینیم


روی بادمجانها حلقه ها ی گوجه را قرار می دهیم و روی آن نمک و فلفل می پاشیم (من نمک اضافه نکردم چون برای بدن مضر است! و از فلفل سفید استفاده کردم که عطر فوق العاده ای دارد)


سیر را رنده کرده و با پنیر میکس می کنیم


از مخلوط پنیر روی گوجه ها قرار می دهیم



روی پنیر را با سبزی تزئین می کنیم (من از تره استفاده کردم)




Bon Appétit اوردور شما آماده است ...
Print Friendly and PDF